Совети за родителите на првачињата
Поаѓањето во прво одделение е голема промена за детето, но и стрес за родителите. Во светот во кој сè е премногу брзо и стресно, родителите се соочуваат со голем предизвик: како најдобро да му се помогне на детето да се соочи со новите задачи и да порасне во среќна, паметна и успешна личност.
Работните навики на детето не зависат само од наставниците за време на часовите и во дневниот престој, туку во најголем дел зависат од вниманието, трпението и упорноста на родителот да го научи детето како да биде вредно и доследно во обврските, да ги завршува задачите и да тежнее да биде сè подобро и подобро.
Во прилог се неколку значајни совети за родителите на првачињата, кои иако едноставни, може да бидат подзаборавени во новонастанатата ситуација.
- Определете посебен простор во станот или куќата каде детето секојдневно ќе ги работи домашните задачи и ќе учи. Дури и ако детето веќе ги завршило обврските во дневниот престој, дома ќе може со Вас да сподели што работеле тој ден во училиште и така уште еднаш да ја повтори материјата.
- Детето ќе ги зацврсне работните навики доколку му помогнете правејќи план на учење. Доколку направите план на учење и на дополнителните активности во текот на денот, и го контролирате детето да се држи по планот, многу ќе му олесните, а воедно и ќе направите побрзо да стекне работни навики. Редовното учење е многу важно!
- Никако не ги пишувајте домашните работи на детето! Во училиште оди детето, не Вие! Погрешно е да се седне покрај детето и заедно со него да се пишува домашното. Никако не потклекнувајте на изговорите од типот „не знам како“, „не умеам“ и „уморен/на сум“. Задачата на родителот е да создаде работни навики кај детето и да му биде поддршка, да провери дали е напишано или нацртано домашното и дали е спремна училишната торба за утрешниот ден, не и да пишува домашно.
- Доколку детето е нетрпеливо, несконцентрирано и немирно, му треба поттик, мотивација и поддршка. Треба да му давате совети и забелешки околу тоа што го нацртало или напишало. Некогаш е корисно да најдете некој цртеж кој го нацртало кога било помало, да го споредите со сегашниот, да му посочите колку напреднало и дека со упорност и вежбање може да постигне подобри резултати.
- Пофалбите се многу важни за детето! Како што навиваме на фудбаски натпревари или му даваме поддршка на детето на концерт, на ист начин треба да го цениме и училишното знаење и учењето. Секоја петка или добро завршена задача заслужува аплауз 🙂
- Внимавајте со критиките! Родителите не смеат да ја критикуваат личноста на детето, туку неговото однесување и тоа само во случаи кога ќе згреши и нема да постигне добри резултати. Значи, на детето не смее да му се каже „ништо не знаеш“ или „не те бива“, туку: „Ова не си го направил/а добро. Можеш ти и подобро од ова. Овде имаш грешка, поправи ја. Обиди се уште еднаш“ итн.
- Родителите треба да се фокусираат на учењето на првачето и да не го преоптеретуваат со дополнителни активности. За почеток е доволна само една активност: или спорт или одење во училиште за странски јазик. Подоцна, кога ќе се навикне на училишните обврски, може да се воведе и втора дополнителна активност.
- Слушајте го внимателно детето што Ви зборува и што раскажува за училиштето. Така ќе видите како размислува, кои му се проблемите и стравовите, што му е предизвик, и воопшто, така ќе следите дали правилно се развива.
- Одвојте време кое квалитетно ќе го минувате со детето. Обидете се да му овозможите што е можно повеќе време за стекнување нови искуства и запознавање на светот околу него: излети на нови места, посета на музеи, театар, кино, запознавање со нова книга или книга за активности која не е дел од училишните материјали…
- Обидете се да се сетите како Ви беше Вам во прво одделение! 🙂